FASHION

UWAGA UWAGA: nasza strona stosuje pliki cookies zwane też ciasteczkami, które pozwalają nam lepiej Ciebie poznać, usprawnić działanie strony, dostosować reklamy do Twoich preferencji oraz ulepszyć nasze produkty i usługi Nie masz nic przeciwko? Kliknij OK. Chcesz dowiedzieć się więcej?
Sprawdź zasady ochrony prywatności oraz Politykę cookies.
#OPENER2024
3 - 6.07.2024, Gdynia
Lotnisko Gdynia-Kosakowo

FASHION

FASHION STAGE

Fashion Stage 2024

Fashion Stage to nieodłączny punkt programu Open’era, po ogromnym sukcesie podczas zeszłorocznej edycji, transparentny namiot zamieni się ponownie w przestrzeń, której motywem przewodnim będzie idea upcyclingu! Zaprosiliśmy młodych twórców polskiej sceny modowej, którzy dzięki swoim projektom nadają ubraniom drugie życie.

Podczas czterech festiwalowych dni umożliwimy poznanie zaproszonych do współpracy wystawców, ich projekty będzie można zobaczyć w specjalnie przygotowanych showroomach jak i na imponującym catwalku.

GLAMOUR zaprasza na warsztat analizy kolorystycznej z Anną Lewandowską @ania_analiza_kolorystyczna

3 lipca | godz: 16:30- 17:30 oraz między pokazami mody do godz. 19:00

 

ELLE zaprasza na warsztat jogi twarzy z @oddech.barbspa

5 lipca | godz:  16:30- 17:30 oraz między pokazami mody do godz. 19:00

 

Patroni strefy:

Projektanci

Początki marki Aurelia & Zwei Frauen sięgają 2019 roku. Wówczas siostrzany duet założycielek brandu wypuścił pierwsze autorskie projekty: łączące przekorny wobec dominujących trendów design z komfortem doskonałych jakościowo, często upcyklingowych tkanin. Ich flagowym projektem stały się kimona – szyte w Trójmieście i tworzone we współpracy z uznanymi graficzkami przyniosły marce ogromną popularność. Od 2021 roku duet tworzy regularne kolekcje krótkich serii odzieży i dodatków, prezentowane podczas wydarzeń modowych i kulturalnych w Polsce oraz za granicą. 

Aurelia & Zwei Frauen to moda autorska w każdym obszarze jej tworzenia, lokalna, ale i spoglądająca z ciekawością na najciekawsze zjawiska modowego wzornictwa. Historie opowiadane tkaninami i ubraniami przyniosły marce zainteresowanie mediów (TVN, TVN STYLE, Wysokie Obcasy, Zwierciadło, Polityka), prestiżowe nagrody (Forum Mody Polskiej, Łódż Design Festiwal) oraz miejsce w opiniotwórczych rankingach (Vogue Polska, „Zwykłe Życie”).

Instagram: @aurelia_____shop

WWW: https://aureliazweifrauen.com

Dominik Żyża to sygnowana nazwiskiem autorska marka, która wchodzi na rynek mody w Polsce, prezentując pełen asortyment ubrań, butów oraz dodatków. Marka stawia przede wszystkim na zrównoważony sposób produkcji poprzez zastosowanie ekologicznych rozwiązań. Ostatnia z kolekcji Żyży w przeważającej części powstała z przetworzenia materiałów z drugiej ręki. Upcycling sprawia, że każdy model odzieży jest jedyny i niepowtarzalny, dobrany odpowiednio do oczekiwań klienta. Marka buduje swój autonomiczny styl, który wyróżnia się żywym kolorem oraz rysem vintage, czerpiącym z lat 70 i 80. W kolekcjach ready-to-wear Żyża proponuje zmodernizowanie klasycznych fasonów, nadając im nowy, osobliwy charakter. Marka Dominik Żyża w sposób kluczowy dba o zachowanie dobrej relacji z klientem. Dlatego też ważnym wyznacznikiem pracy pozostaje sprawdzian wygody oraz funkcjonalności. Często nowe projekty wyrastają z doświadczeń uroku dnia codziennego. Będąc dla ludzi - mówią o ludziach.

Instagram: @dominik_zyza

https://static.opener.pl/media/attachments/OPENER_2024_www_FASHION_EwelinaSzymanska.png

"Szymańska" to wschodząca marka modowa charakteryzująca się kolorowymi nadrukami. Ubrania są projektowane dla osób, które pragną promieniować radością, odwagą i dzielić się pozytywną energią. Marka wykorzystuje ekologiczne tkaniny i stosuje przyjazne dla środowiska metody nadruków. Firma została założona przez Ewelinę Szymańską, absolwentkę Projektowania Ubioru na MSKPU. Jej kolekcja dyplomowa zdobyła najwięcej nagród od partnerów gali dyplomowej. W tym samym roku wygrała pro-ekologiczny konkurs modowy "Responsible Fashion Awards", a także zajęła pierwsze miejsce na "Radom Fashion Show". Rok później zdobyła najwięcej nagród na konkursie "Łódź Young Fashion". O niej pisały wiele polskich i zagranicznych gazet, takich jak "Glamour", "K-mag", "L'Officiel Lithuania" czy "Basic" - magazyn wydawany w Los Angeles. Jej ubrania nosiły takie gwiazdy jak Sara James, „The Roop” oraz brytyjska gwiazda Ellie Goulding.

Instagram: @szymanska.studio

Glucka to wołanie do wyobraźni i odwaga w wyrażaniu siebie. Nieoczywiste podejście do kolorów wyznacza kierunek moich działań.

Jednocześnie nie zapominam o komforcie. Moje stylizacje zapewnią Ci wygodę w ruchu, dzięki czemu poczujesz się swobodnie w każdej sytuacji.

Funkcjonalność jest dla mojej marki kluczowa. Projektuję ubrania, które nie tylko przyciągają spojrzenia, ale również spełniają praktyczne potrzeby aktywnych ludzi. Unikalność jest moim znakiem rozpoznawczym.

Zabawa, radość i szaleństwo są dla mnie motorem do działania. W swoich pomysłach chcę przekazać energię życia, która sprawia, że każdy dzień staje się wyjątkowy. Pragnę wzbudzić zainteresowanie nie tylko wspaniałymi projektami, lecz także moim podejściem do mody - otwartym, kreatywnym i pełnym pasji. Moja marka to nie tylko odzież, to styl życia, który promuje indywidualność i aktywność, tworząc społeczność gotową na przygodę.

Nie wahaj się, dołącz do Glucka!

Instagram: @gluchkarolina

Markę Ľudmila Bubánová tworzy pod swoim nazwiskiem artystka, projektantka i scenografka, poruszająca się na pograniczu mody, teatru i sztuk wizualnych. Podejmuje tematy cielesności, podświadomości, skrytych fantazji i dzieciństwa. W swojej warszawskiej pracowni tworzy ręcznie dziergane autorskie projekty, używając tradycyjne rzemiosło do opowiadania współczesnych historii. Do projektów używa materiały z odzysku - robione na szydełku zasłony, obrusy, koronki, które poddaje ręcznemu barwieniu i manipulacji, nadając im nowe znaczenie. 

Instagram: @ludmila_bubanova

Równość różnorodności. Marka MatiJago powstała z potrzeby manifestacji wizji świata, gdzie człowiek nieskrępowany konwenansami ma możliwość bawienia się swoim wizerunkiem. Dzięki przemyślanym konstrukcjom ubrania dopasowują się do Ciebie niezależnie od Twojej płci, sylwetki czy osobowości. Design oparty o tradycyjne rozwiązania użyte w nowy sposób umożliwia mnogość stylizacji pojedynczych elementów. Aby produkty MatiJago były przyjemne nie tylko dla Ciebie, ale również dla otoczenia zostały wykonane w Polsce z naturalnych surowców oraz materiałów z recyclingu, unikając nadprodukcji i minimalizując odpady. Wysoka jakość wykonania i niezwyczajna estetyka gwarantują, że ubrania MatiJago to nie jednosezonowa zachcianka a must have w szafie na wiele lat.

Instagram: @mati.jago

Pudłowska Warsaw to unikatowa marka modowa, której serce bije w rytmie pasji i niepowtarzalności. Założona przez Annę Szyłejko, projektantkę z wizją tworzenia odzieży, która przekracza granice konwencjonalnej mody. Charakterystyczną cechą Pudłowska Warsaw jest tworzenie pojedynczych egzemplarzy sukienek, spódnic oraz płaszczy, oferując tym samym swoim klientkom absolutną unikalność. Marka nie zapomina również o miłośnikach streetwearu, proponując bluzy i koszulki z autorskimi grafikami. Kreacje Pudłowska Warsaw są dla kobiet odważnych, ceniących sobie oryginalność i pragnących wyrazić siebie poprzez niebanalne połączenia faktur, materiałów i stylów. Odwiedź www.pudlowska.com, aby odkryć więcej lub umów się na spotkanie w atelier przy ul. Mokotowskiej 43/106 w Warszawie. Dołącz do świata Pudłowska Warsaw, gdzie moda staje się formą sztuki.

WWW: www.pudlowska.com

Instagram: @pudlowska_warsaw

Rafał Zakrzewski jest projektantem ubioru. W swoich projektach skupia się na zgłębianiu relacji między ludzkim ciałem, ubiorem a przestrzenią, badając w jaki sposób odzież może wpływać na ludzką percepcję oraz relacje międzyludzkie. W swojej praktyce twórczej kładzie duży nacisk na intuicyjne projektowanie oraz prace ręką która stanowi integralną część jego procesu projektowego. Jest finalistą XI edycji Fashion Designer Awards (Warszawa), Best in Design (Zlin, Czechy) oraz Mazda Design (Łódź). Jego projekty były prezentowane w Muzeum Narodowym w Szczecinie, podczas Dutch Design Week, Łódź Design Week oraz Gdynia Design Days.

Instagram: @rafalzakrzewski_

Ulka Ta Od Szycia

czyli tak naprawdę rodzeństwo Ula i Kuba.
Od 2018 tworzymy modę upcyclingową realizując zamówienia indywidualne oraz projekty m.in. teledysków, tras koncertowych. W naszych stylizacjach prezentowali się m.in. Kayah, Nick Sinckler, Marika, Kasia Dereń, Joanna Kołaczkowska, Katarzyna Pakosińska, Michalina Grzesiak, Kamil Baleja, Agnieszka Kołodka, Olga Szomańska i wielu innych.

Instagram: @ulka_ta_od_szycia

Fashion Stage

Najnowsze kolekcje, niezależni młodzi twórcy polskiej sceny modowej - wyjątkowa scena wpisana idealnie w muzyczny festiwal funkcjonuje na Open’erze od 2007 roku.

Przez cztery dni festiwalu, strefa pod transparentnym namiotem gości niepowtarzalne pokazy mody.  Zaplanowany szczegółowo line-up umożliwia poznanie młodych projektantów i ich wyjątkowych kolekcji. Imponujący catwalk, profesjonalny backstage, stoiska sprzedażowe zaproszonych do współpracy wystawców przyciągają zarówno trendsetterów, dziennikarzy lifestylowych jak i festiwalowiczów, dla których moda jest naturalnym sposobem auto-ekspresji.

2019

2024

2023

2022

Gościem specjalnym oraz prowadzącym rozmowy w Fashion Stage był Olivier Janiak, redaktor naczelny Elle Man. W ramach paneli Elle Man rozmawialiśmy z młodymi projektantami o wszystkich ważnych dla modowych twórców tematach, a także o autentyczności, prawdzie i roli Instagrama w świecie mody. Swoimi doświadczeniami podzielili się także goście strefy - Robert Kupisz i Michał Rejent.

Media

GLAMOUR

ELLE

2018

  • Wait for it
  • Wait for it
  • Wait for it
  • Wait for it
  • Wait for it
  • Wait for it
  • Wait for it
  • Wait for it
  • Wait for it