FASHION

UWAGA UWAGA: nasza strona stosuje pliki cookies zwane też ciasteczkami, które pozwalają nam lepiej Ciebie poznać, usprawnić działanie strony, dostosować reklamy do Twoich preferencji oraz ulepszyć nasze produkty i usługi Nie masz nic przeciwko? Kliknij OK. Chcesz dowiedzieć się więcej?
Sprawdź zasady ochrony prywatności oraz Politykę cookies.
#OPENER2024
3 - 6.07.2024, Gdynia
Lotnisko Gdynia-Kosakowo

FASHION

FASHION STAGE

Fashion Stage 2023

Fashion Stage to nieodłączny punkt programu Open’era, po ogromnym sukcesie podczas zeszłorocznej edycji, transparentny namiot zamieni się ponownie w przestrzeń, której motywem przewodnim będzie idea upcyclingu! Zaprosiliśmy młodych twórców polskiej sceny modowej, którzy dzięki swoim projektom nadają ubraniom drugie życie.

Podczas czterech festiwalowych dni umożliwimy poznanie zaproszonych do współpracy wystawców, ich projekty będzie można zobaczyć w specjalnie przygotowanych showroomach jak i na imponującym catwalku. W tym roku program Fashion Stage zostanie wzbogacony o warsztaty upcyclingowe, w których będą mogli uczestniczyć wszyscy festiwalowicze. Ich efektem końcowym będą dekoracje, które wzbogacą wnętrze namiotu.

Patroni strefy:

Zapraszamy wszystkich na warsztaty upcyklingowe w dniach 28.06 (środa) i 29.06 (czwartek) podczas których przez dwa dni będziemy wspólnie tworzyć kulę dyskotekową. 

Upcyklingowa kula zostanie zawieszona podczas festiwalu i stanie się stałym elementem wystroju strefy Fashion Stage.

Warsztaty odbywać się będą w godzinach 15:00 - 17:30 i poprowadzi je znany projektant, który tworzy w idei upcyklingu Jackob Buczyński https://www.instagram.com/jackobbuczynski/

Partnerem warsztatów jest firma Wtórpol, która dostarcza nam odpowiednio wyselekcjonowane materiały pozyskane z odpadów tekstylnych.

Zgłoszenia prosimy wysyłać an e-mail: [email protected]

Na warsztaty mogą się zgłaszać dzieci i dorośli, zapraszamy każdą chętna osobę do wspólnej inicjatywy upcyklingowej.

Projektanci

Marka Ciemięga Trash Couture to autorskie unikatowe ubrania zaprojektowane i wykonane w 100% z odpadów tekstylnych w łódzkiej pracowni. Klientami marki są reprezentanci podziemia radykalnego upcyclingu. Ludzie, którzy nie chcą wspierać przemysłu odzieżowego, nadprodukcji i wyzysku ludzkiej pracy. Wybierają odzież z drugiego obiegu, cenią unikatowe projekty i stawiają na lokalną produkcję. Nie boją się chodzić po polskich ulicach w Kolekcji KOMUNIA2000 czy Kolekcji Pogrzebowej manifestując tym swoje poglądy na wrażliwe społecznie tematy. Od momentu założenia marki wszystkie projekty regularnie wyprzedają się.
Materiały używane do produkcji projektantka marki - Dominika Ciemięga kolekcjonowała od lat. Głównie kupowała je w lumpeksach w całej Polsce oraz dostawała od rodziny czy znajomych. Pozyskuje również odpady tekstylne od większych lokalnych szwalni lub znajduje w opuszczonych fabrykach w Łodzi. Sama czuwa nad każdym etapem produkcji: wyszukuje materiały, projektuje, szyje, wykańcza. Dba również o kontakt z klientami, którzy składają zamówienia poprzez wiadomości na Instagramie marki.

Instagram: https://www.instagram.com/ciemiega_trash_couture/

DENOISE narodził się z potrzeby wygody, stylu i jakości. Adresowany jest głównie do ludzi, których rytm życia/pracy nie zamyka w ramach czasu czy przestrzeni. Dla wszystkich otwartych głów, ceniących dobre rzemiosło, dbających o detal. DENOISE to nie moda, to postawa/idea racjonalnego filtrowania otaczającej rzeczywistości, niedopuszczania tego, co zaśmieca naszą przestrzeń. Wszystko, począwszy od projektu po produkt finalny, tworzone jest w niewielkiej ilości, przez łódzkich producentów.

WWW: https://denoise.pl

Instagram: https://www.instagram.com/denoise.pl/

Marka powstała z chęci przeciwstawienia się aktualnym trendom dążenia do minumalizmu, jednorodności i schematyzmu w modzie. Jest manifestacją koloru, wolności i odwagi w wyrażaniu siebie. Wszystkie ubrania produkowane są w Polsce, ze starannie wyselekcjonowanych tkanin, zgodnie z zasadą SLOW FASHION. Znaczna część kolekcji to ręcznie wykonane unikaty, będące nieoczywistym połączeniem form i struktur, tkanin i elementów metalowych, tworzących spójną całość.

Instagram: https://www.instagram.com/dorotamazurczyk/?hl=pl

ISONME to marka dla ludzi ceniących indywidualność, lubiących bawić się modą i szukających produktów w duchu zero waste. Zajmujemy się upcyclingiem ubrań pozyskanych z rynku wtórnego. Tworzymy uniseksowe, oversizowe marynarki, garnitury i sety, topy, nakrycia głowy oraz akcesoria. Wszystkie ubrania są szyte ręcznie w Polsce. Stawiamy zawsze na dobre jakościowo materiały z upcyclingu. Współpracujemy z lokalnymi artystami tworząc kolaboracyjne kolekcje. Identyfikujemy się ze stylem ulic Berlina, Tokio i Paryża, gdzie również znajdziesz nasze projekty. Inspirację czerpiemy z tamtych miejsc, a przy tworzeniu projektów dbamy o praktyczność i komfort noszonych ubrań.

Instagram: https://www.instagram.com/isonme__/

KUTA HOUSE to niezależny, awangardowy oraz eksperymentalny brand którego założycielem jest artysta Robert Kuta.

Misją Kuta House jest propagowanie artystycznych przejawów twórczości, unikatowego designu, a w szczególności zrównoważona moda. W projektach proponowanych przez KUTA HOUSE duży nacisk położony jest na proste formy które poprzez eksperyment z dekonstrukcja nadają ubraniom nowego i wyrazistego charakteru. Ręcznie malowane ubrania są swoistymi dziełami sztuki, które można założyć na siebie lub powiesić na ścianie.

WWW: https://kutahouse.pl/

Instagram: https://www.instagram.com/kutahouse/ 

Marka MAJA PILAREK powstała z miłości do kolorów i fascynacji dziewiarstwem. Charakteryzuje ją autorskie podejście do dzianiny, łączące użytkowość z nowatorskimi rozwiązaniami technologicznymi. Ubrania tworzone są od podstaw przez projektantkę i powstają w niewielkich ilościach z wysokiej jakości przędz i tkanin. Markę pod swoim nazwiskiem tworzy absolwentka łódzkiej ASP, zwyciężczyni Gali Debiuty 2021 i Gali Dyplomowej 2022, finalistka konkursów Złota Nitka, OFF Fashion i Fashion Designer Awards. Maja Pilarek była wielokrotnie wymieniana wśród najbardziej obiecujących polskich młodych projektantów i doceniana przez magazyny takie jak: Vogue, Elle, Wysokie Obcasy, Fashion Magazine. W tym roku została nominowana do Elle Style Awards w kategorii Odkrycie Roku. Projektantka przekłada na kolekcje swoje obserwacje dotyczące otoczenia, zjawisk społecznych i kulturowych, dla których szuka atrakcyjnej fomy wizualnej, łącząc w projektach inspiracje z wielu dziedzin

WWW: http://www.majapilarek.pl/

Instagram: https://www.instagram.com/maja.pilarek/ 

Tomasz Armada -projektant ubioru, artysta wizualny, kostiumograf i wykładowca. Jego debiutancka kolekcja inspirowana odzieżą patriotyczną i sarmackim ubiorem narodowym miała miejsce w 2017 roku min. na Fashion Stage Opener’a. Na początku sierpnia 2021 pojawił się w amerykańskim magazynie Vogue, który wskazał 27 młodych, najciekawszych i niezależnych projektantów mody na świecie. Realizował projekty dla najważniejszych w Polsce instytucji kulturalnych, muzeów, teatrów, festiwali, programów telewizyjnych oraz gwiazd estrady. W 2021 roku założył markę w której realizuje użytkowe wersje swoich artystycznych i unikatowych projektów. Wykonuje je różnymi metodami upcyclingu w wydaniu premium ze starannie wyselekcjonowanych surowców. Inspiruje go historia wielokulturowej i awangardowej Łodzi gdzie mieszka i gdzie znajduje się jego pracownia. Prowadzi sklep internetowy tomaszarmada.com.

WWW: https://www.tomaszarmada.com/

Instagram: https://www.instagram.com/tomaszarmada/ 

Marka powstała z potrzeby stworzenia ubrań, które niosą ze sobą nostalgiczne historie pisane przez polską sztukę i kulturę. Charakteryzują ją odważne podejście do kolorów oraz nieszablonowe wzory inspirowane światem malarstwa i dizajnu lat 70. Barwy zestawione z klasycznymi formami tworzą nienachalne połączenie prostoty i ekstrawagancji. Kolekcje powstają w duchu mody zrównoważonej, dlatego każdy projekt jest przemyślany i starannie wykonany w Polsce. Wyselekcjonowane tkaniny są naturalne, organiczne, certyfikowane i pozyskiwane głównie ze “stock’ów”. Wiktoria Łaskawiec wykształcenie projektowe zdobywała na ASP w Łodzi oraz Weissensee Kunsthochschule w Berlinie. Projektowanie ubioru postrzega jako wizualny język, dzięki któremu za pomocą form i kolorów może opowiedzieć historie. W pracach nostalgicznie odwołuje się do przeszłości oraz polskiej kultury. Finalistka Złotej Nitki 2021 oraz 2022, zdobywczyni II miejsca w konkursie Off Fashion Kielce 2021, stypendystka Ministra KiDN 2021.

WWW: https://wiktorialaskawiec.com/

Instagram: https://www.instagram.com/wiktorialaskawiec/

VOLGA to marka która dopiero zaczyna stawiać pierwsze kroki jednak czeka na nią wspaniała przyszłość. Istotą, duszą, głównym nurtem marki jest wewnętrzny świat, gust, światopogląd, doświadczenia życiowe, tragedie, lęki, marzenia autorki. Rzeczy są dedykowane marzycielom, wytrwałym, silnym ludziom, którzy nie wpisują się w stereotypy społeczne i są często odbierani jako „dziwacy”. Buntownicze, trochę awangardowe, zabawne, wielokolorowe ubrania, które jednocześnie zawierają głębię, powagę, inteligencję, mrok, gorycz. Kryzys wieku nastoletniego zamienia się w młodzieńczy maksymalizm, który zamienia się w niezadowolenie z utraconych szans, możliwości, niespełnionych marzeń. Projektantka chce wspierać wszystkich ludzi, którzy, tak samo jak ona, nadal walczą z trudną rzeczywistością o swoje marzenia i poświęcają swój komfort i bezpieczeństwo. Ta odzież spełnia główne zadanie-wyrażanie siebie, identyfikację.

Instagram: https://www.instagram.com/by_volga/

Fashion Stage

Najnowsze kolekcje, niezależni młodzi twórcy polskiej sceny modowej - wyjątkowa scena wpisana idealnie w muzyczny festiwal funkcjonuje na Open’erze od 2007 roku.

Przez cztery dni festiwalu, strefa pod transparentnym namiotem gości niepowtarzalne pokazy mody.  Zaplanowany szczegółowo line-up umożliwia poznanie młodych projektantów i ich wyjątkowych kolekcji. Imponujący catwalk, profesjonalny backstage, stoiska sprzedażowe zaproszonych do współpracy wystawców przyciągają zarówno trendsetterów, dziennikarzy lifestylowych jak i festiwalowiczów, dla których moda jest naturalnym sposobem auto-ekspresji.

2019

2023

2022

Gościem specjalnym oraz prowadzącym rozmowy w Fashion Stage był Olivier Janiak, redaktor naczelny Elle Man. W ramach paneli Elle Man rozmawialiśmy z młodymi projektantami o wszystkich ważnych dla modowych twórców tematach, a także o autentyczności, prawdzie i roli Instagrama w świecie mody. Swoimi doświadczeniami podzielili się także goście strefy - Robert Kupisz i Michał Rejent.

Media

GLAMOUR

ELLE

2018

  • Wait for it
  • Wait for it
  • Wait for it
  • Wait for it
  • Wait for it
  • Wait for it
  • Wait for it
  • Wait for it
  • Wait for it