ALTERKINO

UWAGA UWAGA: nasza strona stosuje pliki cookies zwane też ciasteczkami, które pozwalają nam lepiej Ciebie poznać, usprawnić działanie strony, dostosować reklamy do Twoich preferencji oraz ulepszyć nasze produkty i usługi Nie masz nic przeciwko? Kliknij OK. Chcesz dowiedzieć się więcej?
Sprawdź zasady ochrony prywatności oraz Politykę cookies.
#OPENER2024
3 - 6.07.2024, Gdynia
Lotnisko Gdynia-Kosakowo

ALTERKINO

W tegorocznym ALTERKINIE włączamy się w strumień kluczowych zjawisk, jak najbardziej aktualnych lokalnie i globalnie, zarówno osobistych, intymnych, jak i społecznych. To przepływ obrazów, które niosą znaczenie. Uczą, bawią, informują, eksperymentują, zaskakują, oferując podróż w głąb – globalnej siatki wydarzeń, ale także w stronę ludzkiego serca i umysłu – tam, gdzie rodzą się rewolucyjne idee.

To kino o tym, co najważniejsze — bohaterach, którzy zmieniają świat [Sekcja “Bohaterowie naszych czasów], rytmie i drobinach codzienności, w jakiej nie zawsze się odnajdujemy [Sekcja My, Ludzie — Codzienność/Niecodzienność], twórczych eksperymentach, które zaświadczają o niezłomności ludzkiego ducha i sile przetrwania [Sekcja Muzyka / Ikony / Eksperymenty]. Jesteśmy świadkami powstawania przełomowych dzieł sztuki [Sekcja Art/Rewolucje] i swobodnie podróżujemy w różne zakątki świata, aby lepiej zrozumieć złożony charakter naszych czasów [Sekcja Taki jest nasz świat].

Sięgamy po filmy z najważniejszych światowych festiwali jak Sundance, Rotterdam, Cannes, Berlinale, Wenecja, Toronto. To są stemple jakości, gwarantujące, że zobaczycie filmy zapadające w pamięć, ważne, inspirujące, spektakularne wizualnie. W ramach ALTERKINA zaprezentujemy zarówno dokumenty, fabuły, eksperymenty, jak i animacje.

SEKCJE

  • Dalajlama, Desmond Tutu, Maria Ressa czyli trzech zdobywców Pokojowej Nagrody Nobla oraz najbardziej rozpoznawalna aktywistka klimatyczna młodego pokolenia – Greta Thunberg. Łączy ich niezłomność w dążeniu do celu i walka o lepsze jutro, która ma wymiar globalny i uniwersalny. To tytani przemian, którym poświęcają całe życie. Czego uczą nasz Bohaterowie Naszych Czasów? Że nadal u podstaw wszystkich rewolucji stoi człowiek i jego wola zmiany. To sekcja o odwadze, marzeniach, sile przetrwania i o radości, niezbędnej do odkrywania smaku życia.

    TYSIĄCE MAŁYCH RAN / A THOUSAND CUTS 
    reż. / dir. Ramona S. Diaz / 2020 / USA / 100 min.

    1 lipca / piątek - 18.15

    Prezydent Rodrigo Duterte, który zaskarbił sobie poparcie społeczne populistycznymi hasłami o walce z narkotykami, zdaje sobie nic nie robić z głosów krytyki. Policyjne oddziały przechodzą przez filipińskie miasta, siejąc terror i zabijając często przypadkowych ludzi. Za to zwolennicy prezydenta startujący w wyborach do parlamentu, śpiewają piosenki i rozdają słodycze na wiecach poparcia. Temu przerażającemu systemowi stawiają czoła nieliczni niezależni dziennikarze, pokazujący światu prawdę o tym, co dzieje się w ich kraju. Nie ma chyba lepszego przykładu na to, jak ważną rolę odgrywają rzetelne media w świecie pełnym informacyjnego chaosu i fake newsów, rozpuszczanych przez populistycznych polityków. Na celowniku Duterte znajduje się szczególnie Maria Ressa, założycielka portalu Rappler. Była korespondentka wojenna jest jednak nie do złamania i otrzymuje, wraz z grupą niezależnych dziennikarzy, tytuł Człowieka roku magazynu „Time” w 2018 roku.

    MISJA: SZCZĘŚCIE / MISSION: JOY - FINDING HAPPINESS IN TROUBLED TIMES

    reż. / dir. Louie Psihoyos, Peggy Callahan / 2021 / USA / 85 min.

    30 czerwca / czwartek - 20.15
    2 lipca / sobota - 18.15

    Poruszający film zainspirowany bestsellerową pozycją „The Book of Joy”. Ukazuje spotkania dwóch wielkich myślicieli uhonorowanych Pokojową Nagrodą Nobla, które w efekcie doprowadziły do powstania tej znanej książki. Dalajlama i Desmond Tutu zetknęli się kilkakrotnie.

    Twórcy filmu skupiają się na ostatnim spotkaniu w Dharamsali w Indiach. Obydwaj nazywali siebie „uszczypliwymi braćmi” i pokazywali, jak zachować pozytywne nastawienie do siebie w świecie, który nie skłania do optymizmu. Szczery uśmiech, oparcie się na nauce i wzajemny szacunek to podstawa dla tych dwóch wybitnych moralnych autorytetów, uczących nas, jak żyć w coraz bardziej niespokojnym świecie.

    JESTEM GRETA /  I AM GRETA

    reż. / dir. Nathan Grossman / 2020 / Szwecja, Sweden / 98 min.

    1 lipca / piątek - 21.45

    W sierpniu 2018 roku 15-letnia Greta Thunberg rozpoczyna pod szwedzkim parlamentem klimatyczny strajk szkolny. Stawia tym samym pytanie dorosłym: jeśli nikogo nie obchodzi jej przyszłość na Ziemi, to dlaczego ona miałaby przejmować się swoją przyszłością w szkole? W ciągu kilku miesięcy jej akcja nabiera rozpędu i przekształca się w globalny ruch społeczny. Spokojna szwedzka uczennica ze spektrum autyzmu zmienia się w światowej sławy aktywistkę. Film pokazuje historię Grety Thunberg od pierwszego dnia jej strajku szkolnego aż do dramatycznej morskiej przeprawy do Nowego Jorku na szczyt ONZ w sprawie klimatu. Po drodze Greta pojawia się także w Katowicach, żeby zabrać głos podczas szczytu klimatycznego.

  • My, Ludzie jesteśmy nieskończonym zbiorem doświadczeń i opowieści, które buduje codzienność. To sekcja o nadzwyczajności – spotkań, losów, historii, o tym jak żyjemy i co stwarza nas jako ludzi. Kluczem do wszystkiego okazują się relacje z innymi. Gdy spotykamy nieznajomych, którzy pozwalają inaczej spojrzeć na życie, jak w “Filmie balkonowym”. Gdy kreujemy nowy, bajkowy świat w wirtualności, odnajdując realną przyjaźń i miłość [“Poznaliśmy się w wirtualnej rzeczywistości”]. Jest też gorzka, ale i fascynająca opowieść o niespełnionych marzeniach dzieciaków, którym przydarzyła się chwilowa sława [„Kiedyś byliśmy dzieciakami”] oraz wzruszająca podróż poza indywidualizm w stronę terapeutycznych realcji z innymi, związana z odkrywaniem własnych supermocy [“C'mon C'mon”].

    FILM BALKONOWY / THE BALCONY MOVIE
    reż. / dir. Paweł Łoziński / 2021 / Polska, Poland / 100 min.

    2 lipca / sobota - 16.30

    Czy każdy może być bohaterem filmu? Czy świat da się zamknąć w jednym kadrze? Reżyser Paweł Łoziński przygląda się ludziom ze swojego balkonu. Przechodzą uśmiechnięci, smutni, zamyśleni, zagapieni w telefony, młodzi i starzy. Mieszkańcy dzielnicy, albo przypadkowi goście, zwyczajni przechodnie. Autor zaczepia, zadaje pytania, rozmawia o tym jak radzą sobie z życiem. Stojąc tam z kamerą przez ponad 2 lata stworzył miejsce dialogu, świecki konfesjonał, przy którym każdy może się zatrzymać i opowiedzieć o sobie innym ludziom. Bohaterowie niosą w sobie zagadki i tajemnice, nie dają się łatwo zaszufladkować. Każda ludzka historia jest wyjątkowa, a życie jest nie do wymyślenia. Film to radykalny powrót do początków kina, kiedy człowiek przychodził do kamery. Może wystarczy zatrzymać się na dłużej, żeby zobaczyć więcej?

    KIEDYŚ BYLIŚMY DZIECIAKAMI / WE WERE ONCE KIDS
    reż. / dir. Eddie Martin / 2021 / Australia / 91 min.

    2 lipca / sobota - 01.00

    Niskobudżetowy film „Dzieciaki”, pokazujący grupę nowojorskich nastolatków, którzy nadużywają narkotyków, jeżdżą na deskorolkach i uprawiają beztrosko seks, okazał się światowym hitem w 1995 roku. Reżyser filmu, Larry Clark, i scenarzysta-debiutant, Harmony Korine, przedstawiali film jako dzieło fabularne. Stał się on dla nich trampoliną do sukcesu w Hollywood. Jednak proces produkcji i spuścizna filmu pozostawiły niesmak i przyczyniły się do dramatów aktorów-naturszczyków, wykorzystanych przez twórców.

    POZNALIŚMY SIĘ W WIRTUALNEJ RZECZYWISTOŚCI / WE MET IN VIRTUAL REALITY

    reż. / dir. Joe Hunting / 2022 / Wielka Brytania, Great Britain / 91 min.

    30 czerwca / czwartek - 23.15
    2 lipca / sobota - 19.45

    Ten rewolucyjny film powstał w całości w wirtualnej rzeczywistości i dokumentuje emocje uczestników oraz zażyłość tworzonych w tym świecie związków, w nowym ruchu społecznym, wyrosłym z komunikacji online. Reżyser przez dwa lata dokumentował podróż po VRChacie, który jest społeczną platformą wirtualnej rzeczywistości. Tutaj każdy może być kim chce i występować pod postacią awatara. Podróżujemy przez bajkowe przestrzenie i miejsca, towarzysząc parom żyjącym w rzeczywistym świecie osobno. Cały czas jesteśmy konfrontowani z pytaniami o ekspresję osobowości, tożsamość, żal, zdrowie psychiczne oraz wiele innych głębokich, ludzkich doświadczeń.

    C'MON C'MON
    reż. / dir. Mike Mills / 2021 / USA / 105 min.

    30 czerwca / czwartek - 18.15

    Wielki powrót Mike'a Millsa, twórcy niezapomnianych „Debiutantów”, a także spektakularny powrót na ekran Joaquina Phoenixa po kultowym „Jokerze”. Phoenix jako Johnny wciela się w nowojorskiego singla, dziennikarza, który przemierza Amerykę z mikrofonem, pytając dzieci i młodzież o ich życie, marzenia, supermoce i plany na przyszłość. Po drodze reporter odwiedza mieszkającą w Los Angeles siostrę (Gaby Hoffman), z którą nie rozmawiał od lat. Żeby wesprzeć ją w opiece nad dziewięcioletnim synkiem (Woody Norman), Johnny zabiera go ze sobą do Nowego Jorku. Wspólna podróż okaże się lekcją cierpliwości, odpowiedzialności i zwyczajnie: dorosłości, której dziennikarz dotąd unikał. Uważny, ciepły, skupiony wokół najważniejszych relacji „C'mon C'mon” działa terapeutycznie: uczy wzajemnej troski, okazywania emocji, zszywania naderwanych więzi.

  • W tej sekcji stawiamy na muzykę, wierząc, że muzyczne światy nie mają i nie powinny mieć granic. Przekonuje nas o tym postać Zappy – bezkompromisowego rewolucjonisty, geniusza, myśliciela, wyrażającego poprzez wiele gatunków muzycznych troskę o dobro wspólne [„Zappa’]. Szalony swing w fascynującym świecie Rolling Stonesów zapewnia zbudowany z pokazywanych pierwszy raz światu archiwaliów basisty Billego Wymana [„Zawód: basista Stonesów”]. To gratka nie tylko dla fanów tych arcylegend. W niezwykle dopracowanym formalnie dokumencie „Cały ten dźwięk” przekonujemy się o sile dźwiękowych opowieści. Jest też eksperymentalny, superekstrawagancki musical mistrza nieoczywistości, Leos Caraxa, który przekracza granice gatunków filmowych z operą w tle [„Annette”].

    ZAPPA

    reż. / dir. Alex Winter / 2020 / USA / 129 min.

    30 czerwca / czwartek - 01.00
    2 lipca / sobota - 22.45

    Frank Zappa był ikoną muzyki i kultury rewolucyjnych lat 70. XX wieku. Kluczem do stworzenia filmu był dostęp do filmowych i zdjęciowych archiwów gromadzonych przez samego artystę przez całe życie, aż do śmierci w 1993 roku. Poznajemy Zappę na tle swoich czasów. Dowiadujemy się, co wpływało na jego rozwój artystyczny od dzieciństwa, jakich wyborów dokonywał w życiu i jakie ponosił konsekwencje. Zappa jawi się jako artysta, myśliciel, ale i bohater popkultury wyprzedzający swój czas, dążący do perfekcji uprawianej sztuki i jej jedności ze społecznymi i politycznymi poglądami tamtej epoki. Ważnymi elementami jego twórczości był humor, kompilacja stylów i paradoks.

    CAŁY TEN DŹWIĘK / OH, IT HERTZ!
    reż. / dir. Gunnar Hall Jensen / 2020 / Norwegia, Norway / 88 min.

    29 czerwca / środa - 17.45

    Film otwiera nam oczy (a może raczej uszy) na tę jakże istotną sferę naszego życia - dźwięki. Czy po jego obejrzeniu będziemy bardziej czujni? Film jest niezwykle dopracowany zarówno pod względem dźwiękowym, jak i wizualnym, a bohaterowie i ich zadziwiające historie odsłaniają nowy, fascynujący świat, który znajduje się tuż obok nas.

    ZAWÓD: BASISTA STONESÓW / QUIET ONE
    reż. / dir. Oliver Murray / 2019 / Wielka Brytania, Great Britain / 97 min.

    29 czerwca / środa - 01.00
    1 lipca / piątek - 01.30

    Bill Wyman, basista Rolling Stonesów, przez całe życie gromadził ogromne archiwa – jako pierwszy w zespole miał kamerę i komputer. Keith Richards zawsze śmiał się, że nie pamięta nic ze swojej kariery i spragnionych szczegółów odsyłał do swojego przyjaciela z sekcji rytmicznej. Potężne zbiory Wymana obejmują nie tylko muzyczne artefakty, ale także nagrany dziennik, stare zdjęcia, pocztówki, bibeloty - wszystko to, co może przypominać świat, którego już nie ma. Życie muzyka to historia kariery, która nie miała prawa się zdarzyć – dla dorastającego tuż po wojnie chłopaka z rodziny robotniczej w południowym Londynie pewne drzwi na zawsze miały pozostać zamknięte. Stonesi na początku kariery byli pewni, że grają muzykę pozbawioną jakiegokolwiek komercyjnego potencjału. Film, za pomocą ujawnionych po raz pierwszy archiwów, pokazuje moment, gdy z grupy młodocianych wielbicieli bluesa przeistaczają się w ikony stylu i gigantów popkultury.

    ANNETTE
    reż. / dir. Leos Carax / 2021 / 134 min.

    29 czerwca / środa - 22.30

    “Annette” to porywający, muzyczny spektakl, który aż kipi od emocji. Film otwierał Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Cannes, Leos Carax opuścił francuską imprezę z Nagrodą za Najlepszą Reżyserię. Nowy film mistrza światowego kina (“Holy Motors”) to ponadczasowa opowieść o miłości, zazdrości i zemście. Do swojej pierwszej anglojęzycznej produkcji francuski twórca zaangażował zdobywczynię Oscara Marion Cotillard (“Niczego nie żałuję - Edith Piaf”) oraz nominowanego do Oscara Adama Drivera (“Historia małżeńska”, saga “Gwiezdne Wojny”). Scenariusz, muzykę i piosenki do filmu stworzył zespół Sparks. Za produkcję muzyczną odpowiadają również twórcy “La La Land” oraz “Moulin Rouge”.

  • Co łączy jednego z najbardziej uznanych fotografów świata, filmowego geniusza oraz ukraińskiego Leonarda da Vinci? Nieustępliwość, rewolucyjne wizje, wielka pasja, momentami ocierające się o szaleństwo i kontrowersje. Bohaterami sekcji są wizjonerzy, którzy mają realny wpływ na to, jak patrzymy na rzeczywistość. Steve McCurry od 40 lat tworzy kultowe fotografie, dokumentujące najważniejsze wydarzenia XX i XXI wieku [“McCurry. W pogoni za kolorem”], Quentin Tarantino ukształtował własny, kultowy język kina, który zdefinował na nowo pojęcie gatunków filmowych [“Tarantino: bękart kina”], a Florìan Yuriev łączył siedem barw natury z siedmioma tonalnościami muzyki [“Nieskończoność według Floriana”]. Do tego dokładamy autorską animację lidera Cool Kids of Death, Krzysztofa Ostrowskiego – “Jak zostałem Superłotrem”, doceniając znaczenie i siłę oddziaływania artystycznych eksperymentów.

    MCCURRY. W POGONI ZA KOLOREM / MCCURRY: THE PURSUIT OF COLOUR

    reż. Denis Delestrac / 2021 / Hiszpania, Wielka Brytania, Spain, Great Britain / 93 min.

    29 czerwca / środa - 19.30
    1 lipca / piątek - 16.30

    Pierwszy pełnometrażowy portret współczesnego amerykańskiego fotoreportera Steve'a McCurry'ego – autora kultowych fotografii dokumentujących najważniejsze wydarzenia XX i XXI wieku: atak na WTC, wojny domowe w Libanie i Kambodży czy też ikoniczną zielonooką afgańską dziewczynkę.

    Film, który powstawał przez pięć lat, przedstawia kulisy jego życia i burzliwej 40-letniej kariery.

    Obserwujemy także poszczególne etapy procesu twórczego McCurry’ego, poznajemy niepublikowane do tej pory zdjęcia, jesteśmy świadkami zaangażowania w rejestrowanie kroniki naszych czasów, a przede wszystkim próby uchwycenia tego, co definiuje i jednoczy dziś ludzkość - wyścigu z czasem w coraz bardziej podzielonym kulturowo świecie.

    TARANTINO: BĘKART KINA / QT8: THE FIRST EIGHT

    reż. Tara Wood / 2019 / USA / 101 min.

    1 lipca / piątek - 23.30

    Quentin Tarantino to jeden z najbardziej znanych, kontrowersyjnych i wpływowych reżyserów. Jest marką samą w sobie, a każdy jego film budzi zainteresowanie krytyków i widzów. Jest samoukiem. Z chłopaka pracującego w wypożyczalni kaset wideo stał się jedną z najważniejszych postaci współczesnego kina. Czerpie inspirację z wielu filmów i gatunków, które następnie przerabia i interpretuje na nowo. W filmie Tary Wood poznajemy biografię i twórczość Tarantino, począwszy od jego pracy w wypożyczalni, poprzez wkroczenie do świata kina w roli scenarzysty, aż do zyskania miana jednego z najbardziej utalentowanych reżyserów.

    NIESKOŃCZONOŚĆ WEDŁUG FLORIANA / INFINITY ACCORDING TO FLORIAN

    reż. Oleksiy Radynski / 2022 / Ukraina, Ukraine / 70 min.

    29 czerwca / środa - 16.30

    Florian to ukraiński Leonardo da Vinci, który tworzył instrumenty smyczkowe i łączył siedem barw natury z siedmioma tonalnościami muzyki. Dzieciństwo przeżył z rodzicami w łagrach na dalekiej Północy. Do świata sztuki dostał się dzięki ugryzieniu kleszcza i chorobie, która zwolniła go z obowiązków wobec armii oraz państwa radzieckiego. Poznajemy go, gdy z grupą entuzjastów walczył o przyszłość swojego spodka, jednej z architektonicznych ikon Kijowa. Spodek ma stracić swoje założenie architektoniczne i stać się ozdobą największego centrum handlowego w stolicy Ukrainy.

    JAK ZOSTAŁEM SUPERŁOTREM / IT’S HARD TO BE A SUPERVILLAIN
    reż. / dir. Krzysztof Ostrowski / Polska, Poland / 70 min.
    Muzyka / Music: 19 Wiosen, Belmondawg, Guiding Lights, Drivealone, Koza, Król, L.Stadt, Zdechły Osa X Odjutraniepale, Myslovitz, Stara Rzeka, Wild Books

    29 czerwca / środa - 21.15
    2 lipca / sobota - 21.30

    Serial opowiada losy dwójki bohaterów, Supełotra – niegdyś popularnego czarnego charakteru oraz jego syna Superłotra Juniora – nieśmiałego i zamkniętego w sobie nastolatka.

    Na przestrzeni trzynastu odcinków, umiejscowionych w Łodzi Superłotr i Superłotr Junior zmagają się z codziennością jak i zastanawiają się w jaki sposób przejąć kontrolę nad światem. Ich metody działania są skrajnie odmienne. Ojciec gorączkowo stara się zarobić na życie i z twarzą kontynuować łotrzykowską karierę, która w realiach prezentuje się dość chaotycznie, tymczasem syn w zaciszu swojego pokoju cierpliwie konstruuje idealny plan zagłady świata. Junior, poza szkołą - gdzie narażony jest na zaczepki większych od siebie rówieśników, w końcu odkrywa w sobie nadnaturalne supermoce, dzięki którym jest w stanie wpływać na ciała fizyczne. Jednak by móc z nich skorzystać potrzebuje swojego ojca, który pewnego popołudnia staje się katalizatorem jego niezwykłej mocy. Wspólnymi siłami ojciec z synem doprowadzą do sytuacji, w której świat zwróci na nich uwagę i odda im zasłużony szacunek.

  • Oto sekcja z filmami budzącymi silne emocje, ale taki jest właśnie nasz świat. Od globalnej podróży wstęgami najpiękniejszych rzek, aby nie tylko kontemplować ich piękno, ale przyjrzeć się zniszczeniom dokonowanym przez przemysł [“Rzeka”], poprzez obserwowanie cyklu życia krowy Lumy, który uwrażliwia na los zwierząt hodowlanych [“Krowa”] do szokującej animacji o oddziaływaniu wojny na losy  pojedyńczego człowieka [“Przeżyć”]. Nie obawiamy się konfrontacji z najważniejszymi, najbardziej aktualnymi problemami, które czekają na rozwiązanie. Dzieje się to za sprawą wybitnie dopracowanych obrazów filmowych, które trafiają prosto de serca.

    RZEKA / RIVER

    reż. / dir. Jennifer Peedom / 2021 / Australia / 72 min.

    30 czerwca / czwartek - 21.45

    Rzeki od zawsze kształtowały Ziemię, przepływały przez kontynenty, rzeźbiły krajobraz, a także nasze potrzeby, kultury i sny. Oglądamy strumień zachwycających pod względem wizualnym obrazów z 39 krajów, autorstwa najlepszych fotografów przyrody (m.in. Yanna Arthusa-Bertranda), oddających hołd rzekom zasilającym naszą planetę. Wspaniałe obrazy uzupełnia poetycki scenariusz napisany przez pisarza i wykładowcę Uniwersytetu w Cambridge Roberta Macfarlane’a a czytany przez Willema Dafoe oraz wspaniała muzyka w wykonaniu Australijskiej Orkiestry Kameralnej wykorzystująca zarówno klasyczne utwory J.S. Bacha, A. Vivaldiego, G. Mahlera, jak i  Jonny’ego Greenwooda, Radiohead czy oryginalną kompozycję Richarda Tognettiego i muzykę Williama Bartona.

    KROWA / COW

    reż. Andrea Arnold / 2021 / Wielka Brytania, Great Britain / 94 min.

    30 czerwca / czwartek - 16.30

    Bohaterką filmu jest krowa Luma. Obserwujemy cykl jej życia i zanurzamy się w jej emocjach. Wybitna reżyserka Andrea Arnold („American Honey”) skupia się na czystej obserwacji. W tym zmechanizowanym świecie życie Lumy sprowadzone zostaje do funkcji przedmiotu potrzebnego człowiekowi, który czeka nieuchronna śmierć. To pozbawione narracji filmowe studium życia Lumy jest próbą filozoficznego rozważenia losu i praw zwierząt hodowlanych, bezrefleksyjnie przez nas wykorzystywanych.

    PRZEŻYĆ / FLEE

    reż. / dir. Jonas Poher Rasmussen / 2021 / 92 min.

    1 lipca / piątek - 20.00

    Animowany film dokumentalny, który stał się przebojem festiwalu w Sundance, gdzie zdobył Wielką Nagrodę Jury w Konkursie Międzynarodowym i porównywany jest do legendarnego „Walca z Baszirem”. Poruszająca historia nastolatka uciekającego z matką i rodzeństwem z ogarniętego wojną Afganistanu do Europy. To także intymna opowieść o dorastaniu i odkrywaniu swojej seksualności. W życiu Aminą dominuje poczucie straty i to na wielu poziomach. Amin postanawia zdradzić prawdę o sobie w filmie, ale nie jest gotowy, żeby stanąć oko w oko z kamerą, dlatego reżyser Jonas Poher Rasmussen (jego dawny szkolny kolega) postanowił sięgnąć po animację. Tłumione do tej pory wspomnienia tworzą poruszającą historię, w której granice czasu i przestrzeni ulegają zatarciu. Znaleźć w niej można liczne paralele ze współczesnością.

  • Wait for it
  • Wait for it
  • Wait for it
  • Wait for it
  • Wait for it
  • Wait for it
  • Wait for it
  • Wait for it
  • Wait for it