28.06-1.07.2017, GDYNIA

LOTNISKO GDYNIA-KOSAKOWO

Formularze zgłoszeniowe
pl en

Czy można wyobrazić sobie pierwszą dekadę XXI wieku bez tego zespołu? Bez ich ultra-energetycznego barokowo-popowego brzmienia; pomysłowych i często kontrowersyjnych teledysków; debiutanckiego albumu, który z miejsca wszedł do kanonu muzyki elektronicznej; czy wreszcie symbolu krzyża górującego nad publicznością z każdej sceny jaką zdobywali w ciągu ostatnich lat? Justice to zespół ważny dla całej generacji fanów i jeśli The Chemical Brothers przynieśli elektronice rock, to Justice zrobili to samo z Heavy Metalem.

Gaspard Augé i Xavier de Rosnay (30 urodziny będzie obchodził kilka dni przed koncertem na Open’erze) poznali się na studiach plastycznych. Tam zrodziła się idea zespołu wyrastającego z zafascynowania pop kulturą i jej możliwościami. Od samego początku chcieli, by muzyka i image stanowiły dwa filary bytu o nazwie Justice, dlatego wszelkie wizualne i graficzne działania związane z duetem są przemyślane i dostosowane do pomysłów muzycznych. Zupełnie jak u innej tegorocznej gwiazdy Heineken Open’er Festival – Björk.

Justice na początku swojej kariery udowodnili, że w niektórych konkursach radiowych warto brać udział. Ich remix utworu „Never Be Alone” grupy Simian zajął pierwsze miejsce i pozwolił podpisać im kontrakt z nowopowstałą wytwórnią Ed Banger Records, z którą są związani do dzisiaj, a szef labelu - Pedro Winter – jest cały czas ich menadżerem. To on, w krótkim czasie, doprowadził do sukcesu remixu w klubach i rozgłośniach radiowych. Nagranie znane później pod tytułem „We Are Your Friends” stało się paliwem napędzającym popularność zarówno Justice, jak i duetu z drugiej strony kanału La Manche – Simian Mobile Disco. Teledysk do tego wspólnego utworu zdobył główną nagrodę podczas gali MTV Video Awards w 2007 roku, co doprowadziło do furii Kanye Westa, nominowanego w tej samej kategorii.

Pierwszym oficjalnym wydawnictwem sygnowanym przez Justice był singiel „Waters Of Nazareth” wydany jeszcze w 2005 roku. To on zdefiniował brzmienie Justice jako połączenie miażdżących popowo-barokowych melodii, mrocznych ale jednocześnie diabelnie tanecznych. Ich kumulacją stał się wydany w 2007 roku album „†”. Dzięki tej płycie Justice stali się największą gwiazdą wytwórni Ed Banger i szybko zajęli miejsce ukrywających się za hełmami robotów Daft Punk. Ci ostatni, skupieni na produkcji ścieżek dźwiękowych i unikający kontaktu z mediami, walkowerem oddali pierwsze miejsce we francuskiej elektronice dwóm chłopakom, którzy w momentach pierwszych sukcesów Daft Punk chodzili do podstawówki. Nie zmienia to faktu, że oba duety się przyjaźnią. Album „†” doczekał się nominacji do nagrody Grammy, a oficjalny singiel „D.A.N.C.E.” będący hołdem dla Michaela Jacksona miał szansę na statuetkę w kategorii „Best Dance Recording”.

Wraz z wydaniem płyty Justice ruszyli w trwającą prawie dwa lata trasę koncertową. Jej część została udokumentowana przez Romaina Gavrasa i wydana jako DVD „A Cross The Universe”. Obraz budził kontrowersje, bo pokazywał nie tylko fragmenty koncertów Justice, ale także pozasceniczne zachowania duetu i towarzyszącej im ekipy. Szybko jednak na internetowych forach pojawiły się informacje, jakoby dokument był przejaskrawiony i stanowił część budowania wizerunku, taką samą, jak teledysk do utworu „Stress”, nieemitowany przez wiele stacji muzycznych.

W połowie 2009 roku, po sprzedaniu prawie miliona egzemplarzy debiutu i niezliczonych koncertach, Justice zniknęli z rynku muzycznego. Ich ostatnim ruchem przed przerwą był remix utworu U2, dzięki czemu ci ostatni dołączyli do grona tak różnych artystów jak Franz Ferdinand, Daft Punk, N.E.R.D., a nawet Britney Spears i … Justice.

Pierwszym symptomem powracających po dwuletniej przerwie Justice był singiel „Civilization”, który nim trafił do rozgłośni i sklepów internetowych pojawił się w reklamie znanej marki odzieżowej. Kilka tygodni później Justice udzielili wywiadu, w którym podkreślali, że nadal nie potrafią grać, ale przynajmniej nauczyli się obsługiwać sprzęt i panować nad studiem, co nie było takie oczywiste podczas tworzenia debiutu. W tym samym wywiadzie poinformowali, że album „Audio, Video, Disco” przyniesie więcej żywego grania lub, jak kto woli energii stadionowych zespołów. Płyta „Audio, Video, Disco” ukazała się pod koniec października. Z kolei 1 stycznia podczas australijskiego festiwalu, Justice zaprezentowali nowy program i sceniczny show, z którym przyjadą do Polski na Heineken Open’er Festival 2012.

Organizator:
 
Sponsor główny:
SPONSORZY / WSPÓŁPRACA / PATRONI MEDIALNI:
Projekt i realizacja Me & My Friends Copyright © Alter Art 2012