4-7.07.2018, GDYNIA

LOTNISKO GDYNIA-KOSAKOWO

Formularze zgłoszeniowe
pl en
Znamy projektantów Fashion Stage Open’era 2013

Fashion Stage na Open’er Festival zdążyła już wyrobić sobie renomę ważnego miejsca na mapie spotkań i prezentacji polskich projektantów. To miejsce, które ma intrygować, inspirować, pokazywać to, co najlepsze i najbardziej progresywne w dynamicznie się rozwijającym, rodzimym świecie mody. W tym roku w Gdyni swoje projekty pokażą: pełna klasy Anna Poniewierska, wplatająca w projektowanie kobiece doświadczenia Ima Mad, wierny własnemu stylowi Jakub Pieczarkowski, dbający o detal Jarosław Ewert, zmuszający strojami do myślenia autor mody męskiej Kamil Sobczyk, tajemnicza MART, Neogotik - marka dla „eleganckich kloszardów” i tworząca projekty całkowicie uniseks Klu_by Edyta Jermacz. Patronem strefy jest VIVA!Moda, a partnerem szkoła projektowania Viamoda, która zaproponuje wiele aktywności i warsztatów, a tworzeniem obrazów do noszenia urozmaici ją grupa LASEM

Anna Poniewierska robi wszystko wbrew zasadom polskiego rynku mody. Nie pokazuje kolekcji, które dobrze wyglądają tylko na wybiegu, jej ubrania to fachowa robota, materiały mają klasę, a wykończenie przechodzi próbę szarpania, gniecenia i rozciągania. Poniewierska nie zapowiada podboju świata, spokojnie pracuje, promuje się dyskretnie i niczego nie przyspiesza. Chociaż każda jej kolekcja trafia w trend sezonu - orient, geometria, gimnastyka, Poniewierska realizuje go po swojemu. Jej pokazy to multimedialne widowiska dla zainteresowanych modą, dlatego celebryci na nie nie docierają. Projektantce i jej fanom absolutnie to nie przeszkadza.

 
Ima z hebrajskiego oznacza dosłownie "matka", natomiast mad z angielskiego - "szalona". Ima Mad to projekt eksperymentalny łączący dwa odmienne podejścia do projektowania. Posługuje się projektowaniem jako narzędziem opisywania rzeczywistości oraz jest próbą odpowiedzi na pytanie o źródło naszych ekscytacji i fascynacji. Tematem naszych kolekcji jest historia kobiety, która z racji swojego wieku lub słabości płci wyraziściej ujawnia wytrwałość oraz spontaniczność swojego poświęcenia.Główne założenie to pytanie o źródła zachowań kobiet skonfrontowanych społeczeństwu, które często narzuca rygorystyczne reguły i motywy zachowań.
 
Jakub Pieczarkowski, rocznik 87. Tegoroczny dyplomant Łódzkiej ASP na kierunkach projektowania ubioru oraz projektowania obuwia i galanterii skórzanej. Laureat nagrody kreatywności magazynu KMAG za ostatnią kolekcję ''concequences'' . Publikuje w wielu magazynach w Polsce i za granicą (Elle, Viva moda, exkluziv, 1883 magazine itd.) Stara się tworzyć zgodnie z obowiązującymi trendami, nie oglądając się zbytnio na innych, żeby nie popaść w paranoję. Ubrania balansują na granicy kiczu i dobrego smaku.
 
Projektant mody, ale przede wszystkim jej pasjonat. Jako absolwent Wydziału Technologii Materiałowych i Wzornictwa Tekstyliów Politechniki Łódzkiej w swojej pracy zwraca uwagę nie tylko na formę ubioru, ale także analizę wykorzystywanych materiałów. Pomysły Jarosława Ewerta to odwaga w konstrukcjach, oryginalność wykorzystywanych materiałów oraz świeżość w podejściu do mody. Tworzone kolekcje charakteryzują się mnogością detali i świetnym krawiectwem. Inspiracje czerpie z historii, kultury i sztuki, ale także z życia codziennego.
 
Finalista międzynarodowych konkursów: Fashion Designer Awards, Re-Act Fashion Show oraz europejskiego konkursu tkanin CCC Crush - Rooms for Free. Ceniony za konsekwencję w tworzeniu kolekcji oraz dbaniu o detale. Jego kreacje mają wzbudzać emocje, zmuszać do zastanowienia się nad nimi, tak jak dzieło sztuki. Linia dla kobiet to zmysłowe, trochę subtelne, a trochę zawadiackie stylizacje. Mężczyźni noszący ubrania z metką Kamil Sobczyk zawsze będą się wyróżniać z tłumu i przyciągać spojrzenia, nie zawsze w krzykliwy sposób. Często inspiruje się muzyką, głównie filmową, która jest jego drugą pasją. Często na podstawie jednego utworu powstaje jedna sylwetka lub cała kolekcja.
 
Jak sama o sobie pisze, MART = casual + streetwear + dark + ambient + past + no + future + fun + dreams + you + me + LOVE
  
Neogotik to marka stworzona dla "kloszardów" ceniących luksus i elegancję. Nasze ubrania inspirowane są modą ulicy i stylem członków subkultur związanych z muzyką "rockową" (ze wszystkim przedrostkami). Główną projektantką marki jest Paulina Połoz.
 
Klu_by Edyta Jermacz to marka, która z założenia ma łączyć tzw. high fashion z ulicznym minimalizmem. Kreacje mają geometryczną linię i składają się z nieustrukturyzowanych części. Kolekcja jest całkowicie uniseks, co sprawia, że obie płci mogą nosić każdą część garderoby, łącznie ze spódnicami. Ubrania można dowolnie ze sobą łączyć - nie istnieją w zdefiniowanych uprzednio kombinacjach, więc ich jest kwestią wolnej woli właściciela.
http://www.edytajermacz.com/
 
VIAMODA INDUSTRIAL to wyższa szkoła mody i wzornictwa o międzynarodowym charakterze. Powstała w odpowiedzi na potrzeby dynamicznie rozwijającego się w Polsce środowiska profesjonalistów w sektorze fashion - jako jedyna na polskim rynku zajmuje się modą w każdym jej aspekcie.
Viamoda jako partner zaproponuje wiele aktywności. Z pokazami pojawią się związani ze szkołą projektanci: Elena Ciuprina –  pochodząca z Mołdowy projektantka ubioru, stylistka i ilustratorka z teamu wykładowców Viamoda, finalistka m. in. konkursu „MUUSE’s most promising designer by VOGUE Talents”; Natasha Pavluchenko z kolekcją Basic, młoda absolwentka Elżbieta Banasik z kolekcją Szepty Nocy, sześcioma modelami w odcieniach czerni i głębokiej zieleni, inspirowanymi mrocznym świat iluzji; studentka partnerskiej uczelni FUA (Florence University of the Arts) oraz zbierający fantastyczne recenzje Mariusz Brzeziński. Na stoisku Viamody będzie można także obejrzeć wystawę projektów ubrań autorstwa studentów szkoły, a także kupić fotografie autorstwa studentów zaprzyjaźnionego z nią prestiżowego Instytutu Polimoda we Florencji. Dla amatorów fotografii Viamoda już teraz prowadzi konkurs "Zostań fotografem Fashion Stage". Portfolia przejmowane są pod adresem konkurs@vmi.edu.pl.  
 
Warsztaty z prognozowania trendów 5 lipca w godzinach 16:00 - 20:00 poprowadzi Olga Nieścier, projektantka mody, artystka, pedagog, absolwentka łódzkiej ASP i Instytutu Polimoda. Mieszka i pracuje w Toskanii we Włoszech. Pracuje jako konsultantka i projektantka m.in. dla: Giorgio Armani, Fratelli Rossetti, Burberry, Thes&Thes.
 
LASEM to grupa artystów, technologów i wynalazców, wycinających ubrania z obrazów malarskich. W galeriach sztuki, w plenerze oraz w prywatnych pracowniach artystów dokonują aktów deframestracji, w trakcie których z obrazów, obdarzonych elementem kultu, tworzą w pełni funkcjonalne „ubrania malarskie”. Uczestnicy i organizatorzy warsztatów będą przemieszczać się po terenie festiwalu ubrani we fragmenty obrazów, nosząc własne prace.
 
CENY BILETÓW:
karnet 4 dniowy (03.07 – 06.07)  -  470 PLN
karnet 4 dniowy + pole namiotowe 7 dni (02.07 – 08.07) - 550 PLN
bilety jednodniowe – 189 PLN
karnet SKM - 23 PLN, dopłata – pole namiotowe - 120 PLN, bilet camper - 400 PLN (dostępne tylko na altersklep.pl)
Rihanna – specjalny koncert - 7 lipca (dzień po Heineken Open’er Festival)
Miejsce: Gdynia, Lotnisko Gdynia – Kosakowo Ceny biletów: 258 PLN (Golden Circle), 198 PLN (General Admission)
Wszyscy posiadacze karnetów czterodniowych na Open’era będą mogli uczestniczyć w koncercie bez dodatkowych opłat.
Bilety do nabycia w ALTERSKLEPIE oraz w punktach sprzedaży sieci Ticketpr
Organizator:
 
Sponsor główny:
SPONSORZY / WSPÓŁPRACA / PATRONI MEDIALNI:
Projekt i realizacja Me & My Friends Copyright © Alter Art 2012